perjantai 23. tammikuuta 2009

Vähän säätöä vaihteeksi taas

Kävin Atalasta hakemassa viimein uudet, alkuperäiset Ultima-renkaat ja vanteet taakse. Käytiin sitten ajelemassa ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta ja heti huomasi kyllä eron, noissa nappularenkaissa oli ihan toisenlailla pitoja varsinkin lumella. Kytkimelle kävi tosin vähän huonosti, toinen kytkinpinta oli sitten kuitenkin liian ohut ja rattaassa olevat tapit hieroivat kytkimeen lisätyn kumilätkän pieneksi kumipuruksi. Päivän ajot loppuivat siihen.


Lauantaina kävin sitten kotosalla ja työstin uudet kytkinpalat ja -kumit rattaalle. Samalla laitoin vanhaan hehkulaitteeseen kunnon silikonikaapelit ja muokkasin sitä paremmaksi. Nyt hehkutus hoituu paljon helpommin eikä tarvi värkätä noiden huonojen hauenleukojen kanssa. Täytyy rakennella vielä kunnon hehkuboksi.


No tietty käytiin kokeilemassa ja eihän se kumilätkä kestänyt. Jousi oli liian löysällä ja kumi kulahti nopeasti puruksi. Kahdella kumilätkällä tulos oli seuraava:



Lopulta oikea säätö löytyi ja kytkin lähti pelittämään. Sitten hyytyivät vastaanottimen akut, ilmeisesti kylmyys teki tehtävänsä. Meinasi hienosti hirttää kaasu. No, uusia pattereita tilalle ja vielä vähän ajoa. Pari kertaa saatiin auto kaadettuakin, mutta eipä tuo menoa haitannut. Pakoputken pääty tuppasi kiertymään itsestään irti, joka aiheutti messevät pakoäänet ja hirveät kierrokset.


Loppuun vielä mahti kuva, purkaa lunta!


Ei kommentteja: